Hulp nodig? Vragen? Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen. Mocht uw vraag hier niet tussen staan, neem gerust contact met ons op!

Veel gestelde vragen

Bestellen & Levering

Wat kost het versturen van mijn bestelling?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht en de grootte van het pakket. Als u via Glitterkleding.com besteld worden de kosten automatisch doorgerekend. Als u rechtstreeks contact met ons heeft opgenomen, zullen wij u altijd aangeven hoeveel de verzendkosten bedragen.

Annuleren & Retourneren

Kan ik mijn order annuleren als deze al doorgevoerd en betaald is?

Dat hangt er van af of de bestelling al gemaakt en/of verzonden is. Als wij nog niet begonnen zijn met het vervaardigen van uw product kunt u deze nog annuleren. Daarnaast is van belang of het bestelde product voor u op maat wordt gemaakt en dus maatwerk betreft.
Als wij het product wel al aan het produceren zijn, kunnen wij de order niet meer annuleren.

Het belangrijkste is om zo spoedig mogelijk met ons te schakelen als u een bestelling wilt annuleren. Dit kunt u het beste via ons mailadres of via het formulier op de contactpagina aangeven.

Kan ik mijn product retourneren?

Een product welke speciaal voor u op maat is gemaakt, kan niet geretourneerd worden. Wij willen natuurlijk wel heel graag van u horen waaróm u het product wilt retourneren. Wij maken uw product namelijk met de grootste zorg en zijn dan ook overtuigd van de kwaliteit van onze producten. Neem dan ook zo snel mogelijk contact met ons op om door te nemen wat er niet bevalt en waarom u het product wilt retourneren.

Klanttevredenheid is voor ons een groot goed, dus wij horen dan ook graag van u als u niet tevreden bent. U kunt ons het beste benaderen via ons mailadres of via het formulier op de contactpagina.

Betalen

Op welke manier kan ik betalen bij jullie?

U kunt op dit moment bij ons betalen met de volgende betaalmiddelen:

  • iDEAL
  • Overboeking
  • PayPal
  • BanContact

Mogelijk dat wij in de toekomst nog meer betaalmethodes toevoegen.

Bij het afhalen van een order kunt u bovendien pinnen. Wij accepteren geen contanten, mede omdat we om veiligheidsredenen zelf ook geen contanten (willen) aanhouden. Om deze reden zullen wij ook geen transactiekosten doorrekenen bij een pinbetaling.

Voor het gebruik van PayPal berekenen wij een (klein) percentage transactiekosten. De overige (online) betaalmethoden zijn volledig kosteloos voor u.

Uw account

Is het noodzakelijk om een account aan te maken als ik bij jullie iets bestel?

Nee, dit is niet noodzakelijk en geheel uw eigen keuze. De voortgang en de status van uw bestelling worden ook altijd via een mailbericht verstuurd.

Enkele redenen om wél een account aan te maken:

  • uw bestelgeschiedenis is terug te vinden in uw account. Altijd handig als u een terugkerende klant bent.
  • uw adresgegevens zijn aan uw account gekoppeld, zodat u bij een volgende bestelling deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen
  • u kunt de status van uw product ook altijd terugvinden in uw account. Dat kan bijvoorbeeld erg handig zijn als u veel mailtjes ontvangt of een overactief spamfilter heeft!

Veiligheid & Privacy

Is bestellen via deze website wel veilig?

Het antwoord op die vraag is simpel. Ja dat is enorm veilig. Wij doen er alles aan om uw gegevens ook úw gegevens te houden. Dat doen wij door middel van de laatste beveiligingstechnieken, bijvoorbeeld door het gebruik van SSL. Afhankelijk van de gebruikte browser, herkent u een beveiligde verbinding aan het groene slot in de adresbalk van uw browser. Dit groene slot vindt u bij ons op alle pagina’s die u bezoekt.

Is betalen via deze website wel veilig?

Het antwoord op die vraag is ook simpel en hetzelfde als de vraag hierboven: Ja dat is enorm veilig. Als u een betaling via bijvoorbeeld Ideal uitvoert, wordt u door gelinkt naar het bedrijf wat voor ons de betalingen afhandelt: Mollie.nl. Doordat men dezelfde (SSL) technieken gebruikt, is de verbinding naar de server van Mollie ook veilig. Voor meer informatie kunt u uiteraard altijd de website van Mollie raadplegen, klik daarvoor op deze link. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen als u nog aanvullende vragen heeft !

Maken jullie gebruik van cookies?

Allereerst: wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand wat opgeslagen wordt op uw pc of mobiele apparaat. Het antwoord op de vraag: Ja, wij maken gebruik van deze cookies. Als u voor het eerst onze pagina bezoekt zal de melding in het scherm van uw browser u niet ontgaan zijn. Wij attenderen u daarmee op het gebruik van cookies op onze website. Wij gebruiken ze voor een aantal redenen. Door het gebruik van cookies hoeft u bijvoorbeeld niet elke keer uw gegevens opnieuw in te vullen. Een andere reden is dat wij kunnen meten hoe u onze webwinkel gebruikt. Daarmee kunnen we onze diensten en producten nog beter afstemmen op uw wensen. Voor meer informatie, kunt u onderaan onze pagina’s terecht voor ons privacystatement en ons cookie-beleid.

Waar kan ik meer informatie vinden over mijn pricacy?

Wij hebben onder aan onze pagina een link geplaatst met meer informatie over uw privacy en over het gebruik van cookies. U kunt ook gewoon hier klikken.

Wasvoorschriften

Hoe kan ik het beste mijn producten behandelen?

Al onze kleding is machinewasbaar op 40oC tenzij anders aangegeven in het kledinglabel. U hoeft niet zelf met de hand te wassen. Wel raden wij u met klem aan om de producten binnenstebuiten te wassen en niet samen met spijkerbroeken en jassen te wassen, omdat knopen en ritsen wel de designs kunnen beschadigen. Jassen, hoodies, bodywarmers en vesten kunt u het beste gesloten met de rits helemaal dicht wassen en uiteraard ook binnenstebuiten keren. Gebruik nooit een strijkijzer direct op de prints, maar leg er een theedoek tussen of gebruik vetvrij bakpapier als u toch uw product wenst te strijken. Een strijkijzer kan er namelijk voor zorgen dat uw print permanent beschadigt. Ook het gebruik van oplosmiddelen kan uw print beschadigen. Gebruik alleen wasmiddel en eventueel een oxygen product voor ernstige vlekken.

Onze mokken zijn vaatwasserbestendig en kunnen met het 60oC wasprogramma mee. Let er wel op dat scherpe voorwerpen uw prints kunnen beschadigen en het is daarom aan te raden deze niet samen op dezelfde tray als de mokken te leggen. Ook het gebruik van staalwol, schuursponzen en schuurmiddel wordt sterk afgeraden, omdat deze uw product permanent kunnen beschadigen. Laat uw product eerst weken in heet water bij ernstige bevuiling. Uw product is niet oven- en magnetronbestendig. Deze hittebronnen zorgen ervoor dat de print permanent beschadigd raakt. De maximale gebruikstemperatuur van uw bedrukte mok is 110oC. Metallic opdrukken zullen in de magnetron vonken en vuur kunnen veroorzaken. Gebruik dus een ander middel om uw dranken op te warmen, alvorens deze in de mok te schenken. Gebruik geen oplosmiddelen om uw mok te reinigen. Gebruik uitsluitend normaal afwasmiddel of een vaatwastablet.